headlogo

forside - webhotell - domenenavn - epost - support - om oss - kontakt oss - nyheter - ledig domene

Sjekkliste mottak og sending av epost

                                                                                                                                                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Sjekkliste når du ikke kan motta eller sende epost via ditt epostprogram

Dette er en sjekkliste du må gå igjennom i prioritert rekkefølge for å finne årsaken til at du ikke får sendt eller mottatt epost via ditt lokale epostprogram som Outlook eller iMail. Følg denne sjekklisten nøye!

Last ned vår PDF guide med bilder til Outlook 2007 her

Punkt 1:
Sjekk først at du har konfigurert din epostkonto i ditt epostprogram ved hjelp av oppsett-guidene du finner her.

Punkt 2:
Sjekk om du får åpnet nettsider som f.eks. www.vg.no for å se at du har kontakt med internett.

Punkt 3:
Dersom du ikke kommer inn på verken www.vg.no eller andre nettsteder via din nettleser, kontakt din internettleverandør (eksempelvis Telenor).

Punkt 4:
Sjekk at følgende informasjon er korrekt i ditt epostprogram (eksempelvis Outlook):

Klikk på "Verktøy" på menyen, velg "Kontoinstillinger" eller "E-postkonto".

Velg "Vise eller endre eksisterende epostkonto" dersom du får valget.

Merk din epostkonto i kontolisten, og klikk på "Endre/vis".

Innkommende epostsever (POP3): mail.dittdomene.no (dersom du har domenet vg.com blir det mail.vg.com).

Utgående epostserver (SMTP): mail.dittdomene.no

Brukernavn: Brukernavn skal være hele epostadressen til domenet ditt, eksempelvis post@vg.com

Passord: Passordet til epostadressen, som du selv har valgt via mailadministrasjonen. Har du mistet eller glemt passordet kan du ta kontakt med oss via epost.

Sikker godkjenning av passord (SSL): Nei.

Husk passord: Ja.

Dersom valget "Server krever godkjenning" finnes: Ja.

Klikk på "Flere innstillinger", hvis knappen finnes. Velg "Server for utgående epost". Markér funksjonen "Utgående epostserver krever godkjenning", og "Bruk samme innstillinger som innkommende server". Klikk "OK".

Klikk "Avansert" fanen under "Flere Instillinger" hvis tilgjengelig

Endre utgående server port fra 25 til 587

Klikk "Neste/OK" og "Fullfør".
Dine endringer er nå lagret, og du bør kunne motta og sende epost. Dersom du fortsatt ikke får sendt eller mottatt epost, gå til punkt 5.

Punkt 5:
Noen av nedenforstående punkter kan hjelpe deg dersom du fortsatt ikke får mottatt eller sendt epost:

Lukk epostprogrammet og start maskinen din på nytt.

Ta et grundig virus-søk på din maskin.

Sjekk at du har kontakt med vår epostserver. Klikk "Start"-knappen i Windows, velg "Kjør". Skriv "cmd" i den lille boksen som kommer opp, og trykk "Enter"-tasten. I den sorte boksen som kommer opp - skriv "ping mail.dittdomene.no" (eller ping mail.vg.com hvis det er vg.com som er domenet ditt). Trykk "Enter"-tasten. Hvis du har kontakt med vår epostserver skal du få svar fra IP-adressen 91.189.183.52. Får du ikke svar fra denne IP-adressene kan du kontakte oss.

Som et siste forsøk kan du avinstallere ditt epostprogram, og installere det på nytt. Du kan også forsøke å avinstallere antivirusprogram og brannmur, og installere disse på nytt.

Skjermbilder med forklaring på oppsett av epostkonto i ditt epostprogram finner du i oppsett-guidene her.

Får du fortsatt feilmeldinger, kontakt oss.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

logo
Domene AS - Orgnr. 880478982 MVA  - Tlf: 33345435 - Faks: 33345436
Epost: post@domene.no - Sitemap - Alle rettigheter, 1999-2014 - Alle priser eksl. mva