Slik lager du epostadresse
Før du kan ta ibruk en epostadresse i f.eks webmail eller Outlook e.l. må den opprettes i Kundeweb.
Steg 1:
Først må du logge inn i kundewebben.
Steg 2:
Trykk på "Mine produkter" eller "Domenenavn" i hovedmenyen.
Steg 3:
Trykk på "Administrere" i listen for det aktuelle domenenavnet.
Steg 4:
Klikk på "Epostkontoer" i listen over valg for produktene dine.
Steg 5:
Klikk på "Legg til epostkonto"
Steg 6:
Fyll ut feltene som beskrevet:
-
Skriv inn det du vil foran @ i epostadressen din
-
Skriv inn passordet du vil ha. Dette MÅ ha en viss styrke. Trykk på "Generer" for å få ett godt forslag til sikkert passord. Domene AS har ikke dette passordet så det er viktig du tar vare på det. Mister eller glemmer du det må du endre passordet via kundewebben.
-
IKKE ANBEFALT: Velg "ubegrenset kvote" om du ønsker. NB NB: Da kan postkassen til eposten du lager fylle opp all tilgjengelig lagringsplass du har kjøpt hos Domene AS. Dette er ofte uheldig da en full kvote kan gjøre at andre adresser på ditt domene ikke kan motta epost.
-
ANBEFALT: Sett en kvote i megabyte (MB) på adressen din. Vi anbefaler å starte med 500 MB. Det er nok til ca 10000 vanlige eposter med tekst. Når epostkassen din nærmer seg kvoten vil du få ett varsel om det og kan utvide den hvis du har tilgjengelig plass, oppgradere kontoen din hos Domene AS eller slette unna epost.
-
Klikk "Legg til" for å opprette kontoen.
Epostadressen du har opprettet vil få en automatisk epost med diverse instillinger du kan trenge for å legge inn kontoen i Outlook eller på en telefon f.eks. Du finner også disse instillingene HER, i eposten "Viktig Kontoinformasjon" du fikk når domenet ble registrert, og i kontrollpanelet til domenenavnet ditt under "Epost kontoer".