Hvordan ta i bruk en Office365 / Exchange løsning for epost
Du kan nå kjøpe Microsoft 365 produkter som Office med Outlook, Word og Excel f.eks, samt profesjonelle Exchange epostkontoer gjennom oss. Klikk her for å se tilbudet. Vi setter opp og konfigurerer alt klart for deg og ditt domenenavn. Du trenger bare ta løsningen i bruk, resten tar vi oss av.
Hvis du ønsker å benytte en Office365 / Exchange løsning du har kjøpt må eposttrafikken din pekes mot Microsoft sine tjenere. Du har fått en oversikt over disse pekerene fra Microsoft eller din leverandør av løsningen. Disse må inn i DNS'en til det aktuelle domenenavnet.
Steg 1:
Først må du logge inn i kundewebben.
Steg 2:
Så må du logge inn i kontrollpanelet til det aktuelle domenenavnet.
Steg 3:
Klikk på "Zone Editor"
Steg 4:
Trykk på "Behandle"
Steg 5:
Her må de nye instillingene inn. Noen skal ERSTATTE eksisterende instillinger, mens de aller fleste er nye.
De som skal ERSTATTES er:
MX pekeren (type: MX)
Autodiscover (type: CNAME)
<ditt domenenav> eller @ (type: TXT)
Alle de andre er NYE poster.
For de som skal erstattes trykker du på "Rediger" på den aktuelle linjen og erstatter verdien i "Oppføring" med det du har fått beskjed om fra Office365. De vil se noe ut som de 3 nedenfor.
NB: For "autodiscover" vil du måtte endre "Type" til CNAME.
Steg 6:
For de NYE postene velger du trykker du på "Legg til post"
Her velger du "Type" ut ifra hva du har fått av informasjon fra Office365 og velger "Legg til post" til høyre når det er ferdig.
Slike endringer kan ta 24 timer før de begynner å virke.