De 5 viktigste tingene du må vite om domenenavn
- Du administrerer alle dine domenenavn, tjenester, fakturaer og frister fra kundewebben din. Her kan du også gjøre de vanligste tingene som å lage epostadresser, videresende epost og netttrafikk, si opp tjenester og oppgradere/nedgradere webhotell.
- Du får full oversikt over ett individuelt domenenavns instillinger i kontrollpanelet til det domenenavnet. Du klikker inn i kontrollpanelet til alle dine domenenavn når du er innlogget i din kundeweb.
- Glemmer du passordet til kundewebben din bruker du Glemt Passord lenken. Glemmer du passordet til en epostadresse endres det i kontrollpanelet til domenenavnet.
- Du mÃ¥ holde kontaktinformasjonen din oppdatert og er selv ansvarlig for Ã¥ oppdatere kontaktinformasjonen i kundewebben. Dette gjelder spesielt epostdressen din. Endres en ansvarlig stilling i en bedrift er det viktig Ã¥ oppdatere med ny ansvarlig kontaktperson og epostadresse. Å ikke ha oppdatert kontaktinformasjon kan i verste tilfelle føre til ekstra kostnader eller at du mister domenenavnet ditt da du gÃ¥r glipp av viktige meldinger. Du redigerer kontaktinformasjonen din i kundewebben din.Â
- Ett domenenavn fornyes automatisk 30 dager før fornyelsesdatoen hvert år. Dette vil være samme dato som forfall for årets faktura. Ønsker du å si opp domenet for neste periode må det skje før den datoen. Les mer om oppsigelse av domenenavn.
Ring oss gjerne hverdager mellom 09:00 og 15:00 og spør oss om det er noe du lurer på. Ingen spørsmål er for dumme!