Jeg mottar, men får ikke sendt epost

Får du inn epost, men ikke får sendt har du nok glemt å legge til brukernavn og passord for utgående (SMTP) tjener.  Alle epostklienter, telefoner og nettbrett har en innstilling for dette.

Brukernavnet og passordet er det samme som for inngående epost.  Brukernavnet er HELE epostadressen du setter opp og passordet lagde du selv ved opprettelse av epostadressen.

Husker du ikke passordet må det byttes i kundewebben, for så å endre det i epostprogrammet ditt både på inngående og utgående.  Alle enheter som sjekker den samme kontoen må da få det nye passordet.

Innstillingen ligger ofte bak en knapp som "Flere Instillinger" (Outlook) eller "Rediger SMTP tjenere" (Mac OS) "Avansert" eller "SMTP Instillinger" eller lignende.

Utgående instillinger (SMTP) benytter følgende informasjon som må konfigureres:
Tjenernavn: mail.<ditt domene>
Med SSL: 465
Uten SSL: 587

Relaterte artikler

Innlogging kundeweb

Innlogging til kundeweb eller kontrollpanelet I kundeweb har du full oversikt over alle dine...

Glemt kundeweb passord

Jeg har glemt passordet til kundeweb eller kontrollpanelet Hvis du har glemt passordet til...

Innlogging via tredjepart

Hvordan logge på med Facebook eller Google kontoen din Du kan velge å koble sammen din Facebook...

Viktig om domenenavn

De 5 viktigste tingene du må vite om domenenavn Du administrerer alle dine domenenavn,...

Endre kontotype fra POP til IMAP

Hvordan endre kontotype fra POP til IMAP Skulle du ønske å endre kontotype fra POP til IMAP kan...