Hvordan øke kvoten pÃ¥ epostkassenÂ
Selv de minste pakkene hos oss har mye lagring, men det kan gå fullt hvis det ikke passes på. Du kan alltids oppgradere til å få mer plass, men for å gjøre det beste av det du har anbefaler vi å sette en kvote som blir mindre enn den totale lagringen du har tilgjengelig over alle kontoer.
Har du 15GB lagring tilgjengelig i din WEB15 pakke på 3 epostkontoer anbefaler vi at ingen av kvotene settes over 5GB. Dette passer på at hvis en konto går full, stopper ikke epost for alle de andre kontoene opp.
Steg 1:
Først må du logge inn i kundewebben.
Steg 2:
Trykk på "Mine produkter" eller "Domenenavn" i hovedmenyen.
Steg 3:
Trykk på "Administrere" i listen for det aktuelle domenenavnet.
Steg 4:
Trykk på "Epostkontoer" i listen over valg for produktene dine.
Steg 5:
Trykk på "Endre Kvote" knappen. Her ser du også hvor mange megabyte (MB) kvoten din er på nå.
Steg 6:
Skriv inn din nye kvote i antall MB som er større en du så i forrige punkt. Vi anbefaler IKKE å sette ubegrenset kvote. Går en "ubegrenset" kvote full vil den stoppe all epost til alle kontoer på domenet. Avslutt med å "Lagre".
Da er kvoten din økt og epost går igjen umiddelbart.
Hvis kontoen din var full har epost køet seg opp i opp til 3 dager og blir levert gradvis over de neste timene. Epost som er eldre enn det, eller hvis avsenderen sin tjener ikke ville at det skulle køes opp, er eposten borte. Avsender vil i det tilfellet ha fått bekskjed om at eposten deres ikke er levert.
Stikkord: full, stopp, stoppet, defekt, epost, epostkonto, mailkonto, mail, konto, kvote, lagring, lagre, utvide