Hva er Exchange Online
Exchange Online er en profesjonell epostløsning levert i samarbeid med Microsoft
Alle kunder hos Domene AS får 5 gratis IMAP/POP epostkontoer sammen med domenenavnet sitt. For å lese om funksjonalitet i den type adresser kan du lese her om IMAP og her om POP.
Vi ser at mange kunder ønsker ytterligere funksjonalitet, som synkronisering mellom alle enhetene dine (PC/Mac, telefon etc) og en online kalender. Her kommer Exchange Online inn.
Exchange Online gir samme funksjonalitet som epost mange har brukt på jobb i mellomstore og større bedrifter. Dette har ofte vært for dyrt for mindre bedrifter eller privatpersoner å kjøpe. Det er det ikke nå lengre.
Du får hele 50GB lagring. Til sammenligning gir en standard Gmail konto deg 15GB. Du får full synkronisering av epost og kalender.
Hvordan fungerer det i praksis?
Etter du har bestilt Exchange Online registrerer du navnet på personen, epostadressen og telefonnummeret til alle adressene du skal opprette i kundewebben her. Da lager vi de adressene i Microsoft sitt Exchange system for deg.
Vi peker epostrafikken til ditt domene til den tjenesten slik at du ikke trenger å gjøre noe teknisk for å komme i gang. Eposten går da gjennom Microsoft sine servere, alt annet fortsetter å gå gjennom Domene AS.
Når du har fått en bekreftelse fra oss om at alt er satt opp setter du passordet ditt selv en gang. Det gjøres på https://outlook.com ved å velge "Logge På" og skrive in den nye eposten din og velge "Glemt Passord". Da dukker mobilnummeret du oppgav i bestillingen opp som en måte å få resatt passordet på. Enkelt og greit for hver bruker uten at en sentral administrator må ta seg av det.
Etter du har satt ditt eget passord er alt klart til bruk. Webmail finner du alltid på https://Outlook.com eller du kan legge til kontoen din i din egen lokale Outlook installasjon på PC, Mac, telefon eller hva du bruker.
Vi anbefaler sterkt at du benytter Outlook programmet sammen med en Exchange Online konto for å fullt kunne utnytte alle funksjonene.
