Jeg mottar, men får ikke sendt epost

Får du inn epost, men ikke får sendt har du nok glemt å legge til brukernavn og passord for utgående (SMTP) tjener.  Alle epostklienter, telefoner og nettbrett har en innstilling for dette.

Brukernavnet og passordet er det samme som for inngående epost.  Brukernavnet er HELE epostadressen du setter opp og passordet lagde du selv ved opprettelse av epostadressen.

Husker du ikke passordet må det byttes i kundewebben, for så å endre det i epostprogrammet ditt både på inngående og utgående.  Alle enheter som sjekker den samme kontoen må da få det nye passordet.

Innstillingen ligger ofte bak en knapp som "Flere Instillinger" (Outlook) eller "Rediger SMTP tjenere" (Mac OS) "Avansert" eller "SMTP Instillinger" eller lignende.

Utgående instillinger (SMTP) benytter følgende informasjon som må konfigureres:
Tjenernavn: mail.<ditt domene>
Med SSL: 465
Uten SSL: 587

Relaterte artikler

Generell informasjon om epost

Epost innstillinger generelt Alle enheter, PC, Mac, alle telefoner og nettbrett, benytter den...

Hva er POP3?

Hente epost fra mailserver med pop3  POP3 er en av to  måter (protokoller) å hente epost fra...

Hva er IMAP?

IMAP er en måte å hente epost på IMAP er en av 2 måter å hente epost på.  Den andre er POP3.Når...

Servernavnet eposttrafikk

Servernavnet for inn og utgående epost? Inn (POP3 eller IMAP) og utgående (SMTP) tjenernavn for...

Hva er SMTP?

SMTP er funksjonen som sender epost SMTP innstillinger er synonyme med utgående...