Sette opp epostkonto

iphone/ipad

Hvordan sette opp epost på Iphone eller Ipad

  1. Åpne «Instillinger» og bla ned til «Passord og kontoer».
  2. Velg «Legg til Konto»
  3. Velg «Annen»
  4. Velg «Legg til e-postkonto».
  5. Her skriver du inn:
    1 – Navnet du vil skal vises når du sender epost
    2 – Hele epostadressen du har laget i kundewebben for domenenavnet
    3 – Passordet du selv lagde når du opprettet kontoen
    4 - En beskrivelse du selv ser kontoen som på telefonen
  6. Her er det endel instillinger, først POP3 eller IMAP:

    POP: Enheten du laster ned epost på har egne lokale kopier og kan slette epost eldre enn X dager fra tjeneren din hos oss.  Da har du alltid all eposten din på din enhet og frigjør fortløpende plass på eposttjeneren din hos oss slik at det aldri går fullt.  Baksiden er at flere enheter ser ikke hva de andre enhetene har lest/sendt.

    IMAP: Enheten leser direkte fra tjeneren din hos oss.  Sletter du en epost på enheten slettes den på tjeneren også.  Alle enhetene vil se hva de andre enhetene har lest og svart.  Baksiden er at du har kun den lagringen du betaler for hos oss, og det kan gå fullt og epost kan stoppe opp hvis du ikke rydder unna.

  7. «Vertsnavn», «Brukernavn» og «Passord» skal være helt like for Innkommende og utgående e-posttjener.

    «Vertsnavn» skal være mail.<ditt domenenavn>.  Hvor <ditt domenenavn> er det som står etter @ i epostadressen din.  Eier du hjemmeside.com er inn og utgående eposttjener "mail.hjemmeside.com"

    «Brukernavn» er hele epostadressen du skal sette opp.

    «Passord» er passordet du selv lagde når du opprettet kontoen.

  8. Fyll ut det samme som i punkt 7 for "Utgående Eposttjener".  Dette er ikke valgfritt og må fylles inn.
  9. Trykk på «Neste» øverst i høyre hjørne.

Da skal eposten din være klar på din telefon.