Jeg kan motta, men ikke sende epost. Hva gjør jeg?

Ved oppsett av epostkonto som tilhører et domene du har hos oss må du også benytte brukernavn og passord for å sende epost. Dette krever vi for å øke sikkerheten og slik at ingen kan misbruke dine eposttjenester.

Slik gjør du det i Outlook:

  1. Klikk "Fil" på menyen og "Epostkontoer".
  2. Velg kontoen din i listen og trykk på "Reparer"
  3. Trykk på "Avansert" og "La meg reparere kontoen min manuelt".
  4. Trykk på "Utgående epost"
  5. Velg kontoen på listen i boksen som kommer opp, og klikk på "Endre".
  6. Velg deretter "Flere innstillinger".
  7. Sjekk at "Min utgående server krever godkjenning" er markert. Sjekk at det også er markert for "Bruk samme innstillinger som innkommende server".
  8. Benytter du SSL, bruk port 465, benytter du ikke SSL, benytt port 587.

    Du finner også mer om dette på Microsoft sine sider.

For Mail på Mac:

  1. Trykk på "Mail" øverst til venstre
  2. Trykk på "Kontoer" og velg epostkontoen din i listen
  3. Trykk på "Rediger SMTP Tjener"
  4. Velg tjeneren du benytter til den aktuelle kontoen og trykk på "Avansert"
  5. Velg "Passord" som godkjenning og skriv inn brukernavnet (epostadressen) og passordet til kontoen.
  6. Benytter du SSL, bruk port 465, benytter du ikke SSL, benytt port 587.
  7. Lagre endringen.

For telefoner og nettbrett

Det finnes det lignende innstillinger som den ovenfor. Du ser etter "SMTP Innstillinger" eller "Utgående Innstillinger". Det er ikke valgfritt og må fylles inn.